Handelsbetingelser vedrørende Gothenborgs webshop: www.gothenborg.dk

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder køb af produkter af private i Gothenborgs webshop:
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber, og Gothenborg som sælger.

1: Generelle oplysninger

Gothenborg v/Lars Hedegaard.
Gothenborgvej 3
8653 Them
20 43 80 14

info@gothenborg.dk
CVR.: 16345474

Generelle spørgsmål henvendelse til Lone Hedegaard på tlf. 20 43 80 14 eller via lone@gothenborg.dk

2: Produkter

På gothenborg.dk finder du:

  • Gothenborgs eget økologiske fjerkræ på frost
  • Udvalgte økologiske og biodynamiske fødevarer på frost
  • Billetter til forskellige aktiviteter på gården
  • Bookning til økologisk brunch på Gothenborg
  • Økologiske tilberedte retter fra Gothenborg Landkøkken på frost
  • Udvalgt kunsthåndværk

Vi forbeholder os retten til at skifte og ændre disse produkter efter lager og efterspørgsel.

3: Betaling på webshoppen

I webshoppen hæves og gennemføres betalingen idet, du foretager den, eller så snart ordren behandles.
Når der hæves et beløb på dit kort, vil du modtage en kvittering på den e-mail, som er tilknyttet din profil.

Du kan anvende en lang række betalingskort i Gothenborgs webshop:

Vi tager imod Dankort, Visa samt Mastercard.

Derudover har du også mulighed for at betale med Mobilepay.

Alle beløb på webshoppen er opgivet i DKK inkl. moms.

3D Secure

På Gothenborg.dk bruger vi 3D secure såfremt du handler for over 450 kr. Dette er et ekstra sikkerhedstrin for dig som kunde, og for os som virksomhed. Du kan enten godkende dit køb med din NemID nøgleapp, eller vælge at få tilsendt en SMS-kode.

Hvis du har problemer med at godkende din betaling, kan du se hvad du kan gøre her: https://www.nets.eu/dk-da/digital-sikkerhed/Pages/Verified-by-Visa-og-MasterCard-Secure-Code.aspx

Sikker betaling (ePay- Bambora)

Når du handler i vores webshop, garanterer vi dig samtidigt sikkerhed i højeste klasse. Vi bruger ePay som vores betalings-løsning og alle betalinger med Mobilepay, dankort/visa-dankort samt e-dankort, foregår gennem ePays sikre betalingsgateway og autoriseres desuden af PBS.

Ved bookning af brunch:

Beløbet hæves efterfølgende mandag, hvor bookingen er gennemført. Din booking indeholder et ordrenummer, som er dit bevis på bookningen. Ved henvendelser vedrørende din bookning, bedes du oplyse dit ordrenummer. Vi benytter navnet på bookningen som reference når du ankommer til brunchen.

Ved køb af billetter til aktiviteter:

Ved køb af billetter foredrag eller andre arrangementer, gælder dit ordrenummer som adgangsbillet. Medbring dette ved deltagelse i aktiviteten/arrangementet. I nogle tilfælde er navnet på ordren nok som reference.

Ved køb af gavekort

Der kan købes 3 slags gavekort på webshoppen:

  1. Brunchgavekort – bliver sendt til en valgt adresse med Postnord
  2. Gavekort til brug i Gårdbutikken på Gothenborg – sendes digitalt
  3. Gavekort til brug i webshoppen – sendes digitalt

De forskellige gavekort kan som udgangspunkt ikke ombyttes til ét af de andre gavekort, ej heller ombyttes til kontanter.

4: Fragt og levering

Vi sender fødevarer på frost i specielle fødevarekasser* med Xpressen hver tirsdag, så du har dine varer onsdag, medmindre andet aftales. Der kan bestilles frem til kl. 14:00, dagen før levering.

Produkterne kan holde sig frosne i fragtkasserne i ca. 24 timer.

Der kan bestilles op til 100 dage før levering.

Forsendelsen vil blive forsøgt placeret efter anvisning i feltet “Bemærkninger til leveringen”. Den finder du, når du er i kassen. Der kan f.eks. skrives “I garagen, ved hoveddøren, i skuret eller hos naboen (oplys da navn). Anvisningen forsøges efterlevet, men kan ikke garanteres af vores eksterne fragtfirma, Xpressen.

Hvis kommentarfeltet til Xpressen ikke er udfyldt, vil denne standart besked stå til leverandøren: ”Må stilles hvis ingen hjemme”. Vi anbefaler at man udfylder hvor leverandøren må stille fragten.

Forsendelsen leveres som flexlevering, hvilket betyder at Xpressen kan stille forsendelsen ved din hoveddør såfremt du ikke er hjemme. Såfremt dette ikke kan lade sig gøre, vil Xpressen kontakte dig telefonisk for at finde den bedste løsning.

Ved levering overgår ansvaret af varerne til dig.

Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at levere til ikke-brofaste øer.

Fragt og leveringsomkostninger er som følger:

  • Køb mellem 3-10 kg. frostvarer** 99 kr.
  • Køb over 10 kg. frostvarer** 0kr.

*Læs mere om fødevarekasser og emballage i det nedenstående kapitel

**Enkelte tilbud og lignede indgår ikke i vægttællingen. Dette vil fremgå af den enkelte vare.

5: Opbevaring af julefjerkræ

Vi tilbyder gratis at opbevare julefjerkræ, eller andre større bestillinger i op til 100 dage inden ønsket levering, fx hvis du ikke har plads i fryseren.
Du skal blot betale dit fjerkræ og vælge ønsket leveringsdato i din bestilling, så sender vi dine varer, når det passer dig.

6: Information om emballage

Vi undgår, af ressourcemæssige årsager for, os som virksomhed og for klimaet, at komme fyld-is i fragtkasserne. Det er derfor ikke muligt at bestille mindre end 3 kg. frostvarer. Det sikrer dermed også at produkterne forbliver frosne under fragten i op til 24 timer.

Fødevarekasserne er lavet af 100% genanvendeligt materiale (EPS), og vi anbefaler at man sorterer det efter forskrifterne for at sikre at genanvendelsen bliver optimal. På de fleste genbrugsstationer landet over indsamler de EPS (flamingo) til genanvendelse. Emballagen kan også genbruges til mange forskellige formål efter rengøring.

Læs mere omkring materialet, genanvendelsen og sortering her.

7: Kommentarer til Gothenborg

I Kassen er det muligt at give en kommentar til Gothenborg. Fx hvis der skal en særlig bemærkning med til en ordre af enhver slags. BEMÆKR: I dette felt kan der ikke reserveres andre produkter end dem der er købt gennem webshoppen, med mindre andet er aftalt.

8: Risikoen for varerne og reklamation

Risikoen for varer købt hos Gothenborg overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.
Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til os.
Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig.

9: Afbestilling og fortrydelsesret i forbindelse med fødevarer købt i webshoppen

Afbestilling af ordre til forsendelse skal foretages på e-mail til info@gothenborg.dk.

Afbestilling af forsendelser skal foretages minimum 2 dage før leveringsdagen.

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.

 

Da gothenborg.dk primært forhandler fødevarer kan du ifølge forbrugeraftaleloven § 17, stk. 2, nr. 1 ikke fortryde køb af allerede leverede varer, som er fødevarer.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varer.

10: Afbestilling og fortrydelseret i forbindelse med øvrige varer i webshoppen

For gavekort, billetter til aktiviteter, bookninger til brunch og non-food produkter er der 14 dages fortrydelsesret.

Non-foodprodukter køb på webshoppen: Fortrydelsesretten på 14 dage er gældende fra den dag du modtager dine varer såfremt emballagen/forsegling af varerne ikke er brudt. Du har pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.

Billetter til aktiviteter, gavekort og brunch: Fortrydelsesretten på 14 dage er gældende fra den dag du modtager din ordrebekræftelse.

Købte billetter og bookinger refunderes ikke, medmindre arrangørerne aflyser aktiviteten. I sådanne tilfælde refunderes billetkøbesummen dog ikke gebyrer, tillæg samt eventuelle forsendelsesomkostninger.

Ønsker du at melde afbud til en aktivitet eller brunch, så skal du give besked på telefon 2043 8014.

Flytte brunch dato: Hvis du er forhindret i at møde op på den bookede brunchdato, vil vi gerne flytte datoen for dig. Ring til os på telefon: 2043 8014.

Persondatapolitik

Hos Gothenborg ønsker vi åbenhed og gennemsigtighed omkring, hvordan vi behandler dine personlige oplysninger. Vi prioriterer sikkerheden af dine personlige oplysninger højt, og netop derfor har vi en politik, så du kan se, hvordan dine personlige oplysninger, behandles og beskyttes. Virksomheden Gothenborg er ansvarlig for de personlige oplysninger, du giver os, og er ansvarlig for at beskytte dine personlige oplysninger i henhold til dansk og europæisk lovgivning om databeskyttelse.

Når du handler på vores webshop, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mail
  • Telefonnummer
  • Betalingskort informationer

Registreringen af disse oplysninger anvendes udelukkende til at håndtere og leverer dine bestillinger.

Dine oplysninger bliver opbevaret indtil vi har håndteret og afsendt din bestilling. I tilfælde af bookinger til aktiviteter, kurser, brunch mv. gælder dette indtil aktiviteten, brunchen mv. er afholdt, bliver din ordre gennemført senest en uge efter afholdelse.

Alle oplysninger opbevares udelukkende for at give dig den bedste service, og videregives kun til tredjemand i forhold til håndteringen af din bestilling. Det kan være i forbindelse med transport med x-pressen samt oplysninger.

Du kan til enhver tid få oplyst, hvilke personlige oplysninger vi har registreret om dig. Hvis dine oplysninger er ukorrekte, ufuldstændige eller irrelevante, kan du bede om at få den rettet eller slettet.

Vi kan ikke slette dine personlige oplysninger, når der stilles lovmæssige krav om lagring, fx den gældende bogføringslov, som har bestemt, at de personlige oplysninger skal lagres i 5 år.

Nyhedsbreve og markedsføring

Vi bruger aldrig dine oplysninger til ufrivillige markedsføring. Du kan selv bestemme hvorvidt du ønsker at modtage nyhedsbreve og tilbud fra os. Du har til enhver tid ret til at framelde dig disse ved at følge instruksen i den enkelte markedsføringsmail. Eller du kan sende en mail til info@gothenborg.dk, og heri frabede dig nyhedsmail og andre tilbud.